|
|
|
|
El poble Prades . Història Fauna clima... -
Productes
|
El castanyer ha arribat a la península ibérica gràcies a l’Imperi Romà, l’afició dels romans per aquest fruit originari d’Itàlia, els va portar a extendre aquesta espècie per tot l’imperi, arribant fins als nostres dies i sent considerada una espècie autòctona.
|
|
Llegir més
|
|
El poble Prades . Història Fauna clima... -
Productes
|
L’avellana és un fruit sec, que prové del nom llatí Corylus avellana. El nucli de la llavor és comestible, tot i que la pell fosca que el recobreix és amarga. De les avellanes se’n treu oli d’avellana, d’un sabor característicament fort. També s’utilitzen per confiteria, garrapinyades i barrejades amb xocolata. Poseeix un gran valor nutricional.
|
|
El poble Prades . Història Fauna clima... -
Productes
|
|

|
La mel és un fluid dolç produït per les abelles, normalment a partir del néctar de les flors. Les abelles ho recullen, transformen i combinen amb substàncies pròpies i ho guarden fins que madura. Té una varietat d’utilitats gastronòmiques i terapèutiques molt amplies.
|
|
|
El poble Prades . Història Fauna clima... -
Productes
|
La trufa negra és un fong subterrani, en forma de globus irregular de superfície. Medeix de 3 a 7 cm i un pes entre els 20 i 200 grams. La seva carn és perfumada i de color gris, amb venes blanques i molt ramificada. Es troben a les arrels dels roures i avellaners.
|
|
Llegir més
|
|
|
|
|
|